Happiness@Work

Bericht: aan al onze relaties

Bijna een jaar geleden zijn wij begonnen aan een avontuur om ons gedachtegoed van happiness at work ofwel geluk op de werkvloer nog meer uit te kunnen dragen. We zijn vol enthousiasme aan de slag gegaan met Pieterman onder het label Pieterman Staffing om gezamenlijk onze doelstellingen te bereiken.

Acht maanden later hebben wij, ondanks alle inspanningen, besloten om de samenwerking vorm te geven vanuit ons eigen bedrijf Happiness@Work. Hoewel er door alle partijen veel tijd en energie is gestoken in het succesvol maken van de joint venture. Hoe is het dan toch mogelijk dat wij na een relatief korte tijd al besloten hebben om er niet mee door te gaan?

In al ons enthousiasme zijn wij gestart en hebben wij ons volledig voorbereid op wat er ging komen, maar we zijn iets essentieels vergeten! Wij zijn in al ons enthousiasme vergeten goed te kijken naar onze talenten en drijfveren. Iets dat we vaak zien bij zowel werkgevers als medewerkers. In al het enthousiasme wordt er gestart met de nieuwe functie en toch blijkt na een aantal maanden dat een en ander niet loopt zoals iedereen gehoopt en verwacht had. Dat heeft te maken met het feit dat enthousiasme niet altijd gebaseerd is op wat iemand nou daadwerkelijk kan en wil en leuk vindt.

Ons bedrijf zijn wij ruim 4 jaar geleden gestart met de naam Happiness@Work. Wij hebben Happiness@Work opgericht met de missie om het anders te doen. Voor zowel werkgevers als medewerkers te zorgen dat de laatsten optimaal gebruik kunnen maken van hun drijfveren en talenten. Hierdoor zijn zij succesvoller in het werk, worden ze blijer van hun werk, zijn ze productiever, meer betrokken en blijven langer gezond. Naast het werken met een gemotiveerde, enthousiaste en gezonde medewerker, is het voor een organisatie ook bijzonder prettig dat mensen lang en goed hun werk kunnen doen. Uitval door vroegtijdig vertrek, ongezonde medewerkers en medewerkers die niet happy zijn kosten een werkgever veel geld. Bovendien zijn deze medewerkers niet bevorderlijk voor de sfeer binnen een organisatie.

Wij zijn nu zelf het voorbeeld, hebben aan den lijve ondervonden dat het ontzettend belangrijk is om te kijken naar onze drijfveren, talenten en wat ons gelukkig maakt. We hebben nog eens gekeken naar onze eigen TMA (Talent Motivatie Analyse) die enorm goed weergeeft waar wij ons happy bij voelen.

Het was een wijze les die wij gebruiken om onze opdrachtgevers en kandidaten nog beter van dienst te kunnen zijn. Want dit geeft eens temeer aan, zowel in theorie als in praktijk, dat enthousiasme voor een functie, een rol, een joint venture of welke samenwerking dan ook, niet altijd voldoende is. Zeker als de onderliggende drijfveren en talenten niet passen bij hetgeen gevraagd wordt, de omgeving of de cultuur. Dan blijkt dat na verloop van tijd de happiness verdwijnt.

Wij hebben ons dat gelukkig snel gerealiseerd. Het was beter geweest als we ons dat van tevoren hadden gerealiseerd. Te meer daar we van dit soort vraagstukken ons werk hebben gemaakt. Het leert ons dat veel mensen zich de gevolgen van een ogenschijnlijk onschuldig inzicht niet realiseren. Wij kijken voor onze opdrachtgevers iedere keer opnieuw of iemand voldoet aan de gevraagde eisen, wensen en competenties. Daarbij kijken we niet alleen naar de harde competenties zoals opleiding, kennis en specifieke ervaring. Uiteindelijk zijn het de drijfveren en talenten die allesbepalend zijn voor het slagen van de juiste match. Door deze ervaring staan we verrijkt en nog scherper voor u klaar om talenten te vinden en te ontwikkelen en zo te zorgen voor Happiness@Work!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *